Den definitiva nästa generations basketupplevelsen
NBA 2K är tillbaka och skryter med massor av nya funktioner, grafik och spellägen. Mycket har lagts ner på spelet och det syns, men lever den populära serien upp till sina högt hyllade föregångare?
Kontrollera ditt lag i MyGM-läge
Om du är intresserad av att vara hjärnan bakom en framgångsrik franchise erbjuder NBA 2K15 MyGM-läget, som ger dig gott om kontroll över en franchise. I detta läge kommer du att prata med spelare och ägare när du försöker bygga ett mästerskapsteam. I grund och botten är detta läge liknande de populära Football Manager-spelen. Spelet erbjuder gott om kontroll över laget utan att det blir tråkigt. Men om du gillar att mikrohantera kan du ändra saker som den fysiska tränaren och biljettpriserna.
Att vara GM innebär att du måste ta hand om spelarnas behov. Ibland kommer spelare till dig och klaga på träningsintensiteten eller deras roll i laget. Dessa visas genom dialoger som äger rum på ditt kontor. Under matcher kan du titta på en spel-för-spel-räknare över vad som händer och bestämma dig för att hoppa in när som helst.
Dribbla, dribbla, skjut!
Om du har spelat 2K14 bör du känna dig hemma med kontrollerna. Från ett spel-perspektiv har kontrollen över ditt lags anfall och försvar uppdaterats. NBA 2K15 har ett "poäng av betoning"-system som ger ett utmärkt sätt att hantera spelformen. Till exempel kan ett poäng av betoning på anfallet vara att köra alla spel genom Derrick Rose. Ett defensivt poäng av betoning kan vara att krascha returbrädorna.
Du har möjligheten att ställa in dessa manuellt under timeouter, eller så kan du låta din coach justera det under spelets gång. Detta är en underskattad funktion i spelet som låter dig sätta tonen eller följa coachens riktning samtidigt som spelet förblir ständigt föränderligt och dynamiskt. Det är en välkommen förändring från tidigare 2K-spel, som hade svårt att hitta en balans mellan ingen kontroll och mikrohantering av spel.
Nästan verkligt
Grafiken är inte en stor uppgradering från nästa generationsversionen av NBA 2K14, men det betyder inte att de inte fortfarande är spektakulära. Den häpnadsväckande detaljnivån som har lagts på spelarna är anmärkningsvärd: svett samlas på deras panna, gåshud dyker upp på deras arm och Chris Andersens tatueringar och skägg sticker ut från skärmen.
Spelarna är inte de enda som har fått den grafiska uppgraderingen i NBA 2K15. Coacherna, cheerleaders och till och med maskotarna har alla förbättrats. Spelarna ser fortfarande markant bättre ut än coacherna när de står bredvid dem, men det är trevligt att inte ha HD-kvalitets spelare bredvid sina tråkiga och uttryckslösa coacher, som i tidigare versioner.
NBA 2K15 låter lika bra som det ser ut. Det har den bästa kommenteringen som du kommer att hitta i något sportspel med realistisk spel-för-spel-kommentering och färgkommentering från det återvändande teamet Clark Kellog, Kevin Harlan och Steve Kerr. En annan utmärkt touch i spelet är tillägget av för-matchkommentering med Inside the NBA's Ernie Johnson och NBA-legenden Shaquille O'Neal. Tusentals ljudklipp har spelats in av båda. Coacherna intervjuas också (med sina riktiga röster!) under halvtid.
Soundtracket till spelet är en annan lysande punkt i spelet. Till skillnad från förra årets soundtrack som kuraterades av Lebron, har NBA 2K15:s låtar valts av den ultrapopulära musikern/producenten Pharrell Williams. Det innehåller en eklektisk mix av musik med artister och grupper som No Doubt, A Tribe Called Quest och Red Hot Chili Peppers. Du kan lyssna på musiken medan du spelar genom inställningsmenyn.
Championens ingredienser
Det skulle vara lätt att kritisera NBA 2K15 för dess - och låt oss vara ärliga - oförlåtliga onlineproblem. Men varje annat område i spelet har förbättrats avsevärt jämfört med sina föregångare och i detta fall överväger fördelarna klart nackdelarna.